Avène podporuje prevenciu už od detstva: Euromelanoma 2025 upozornila na rastúce riziko rakoviny kože
Dermokozmetická značka Avène a jej materská spoločnosť Pierre Fabre sa aj v roku 2025 zapojili do celoeurópskej kampane Euromelanoma, ktorá tento rok niesla výstižný názov „Naše deti čelia hrozbe rakoviny kože“.
„Naším cieľom je nielen poskytovať inovatívne riešenia liečby, ale aj podporovať pacientov v ich boji proti melanómu. Veríme, že spoločnou prácou môžeme zvýšiť povedomie o dôležitosti ochrany kože a prispieť k lepšiemu zdraviu našej komunity,“
povedal Mgr. Roman Dušil, generálny riaditeľ spoločnosti Pierre Fabre.
Kampaň, ktorá prebehla v máji vo viac ako 30 krajinách Európy, upozornila na alarmujúci nárast výskytu rakoviny kože – podľa prognóz Medzinárodnej agentúry pre výskum rakoviny (IARC) môže do roku 2050 stúpnuť počet prípadov až o 40 %, teda na vyše 680 000 nových diagnóz ročne.
Kľúčovým posolstvom tohtoročného ročníka bola nutnosť prevencie už v detstve. Odborníci upozorňujú, že jednorazové spálenie pokožky v detskom veku môže viac než dvojnásobne zvýšiť riziko melanómu v dospelosti.
Dáta z posledného skríningového programu zároveň ukazujú, že:
-
len 48 % ľudí používa opaľovací krém pri cielenej expozícii slnku (oproti 82 % pred 10 rokmi),
-
len 41 % sa chráni bežne aj pri bežnom pohybe vonku,
-
a používanie solárií narástlo z 8 % na 12 %.
Avène sa dlhodobo venuje osvete o UV ochrane a zodpovednom slnení a aj prostredníctvom kampane Euromelanoma 2025 posilňuje svoje posolstvo: chrániť pokožku znamená chrániť zdravie.