Odhaľ vieru v seba, vyzýva kampaň ku Svetovému dňu psoriázy

Slovenská módna značka Enclava v spolupráci s podujatím Trh kože, ktoré celoročne edukuje verejnosť a pacientov o prevencii, diagnostike a liečbe kožných ochorení, pripravili kampaň pri príležitosti Svetového dňa psoriázy. Napriek tomu, že touto chorobou trpí na Slovensku približne 200-tisíc ľudí, mnohí pacienti stále čelia početným predsudkom a sociálnej stigme.

Hoci psoriáza nie je nákazlivá, ľudia s týmto ochorením často čelia odmietavým pohľadom, opovrhovaniu a výsmechu. To výrazne ovplyvňuje ich sebadôveru. Práve preto kampaň otvára tému sebadôvery, ktorú treba odhaľovať kúsok po kúsku.

„Verejnosť často nedokáže rozlíšiť, čo psoriáza skutočne je, a to vedie k nepochopeniu a strachu. Chceme preto zvyšovať povedomie a vytvárať priestor pre empatiu a pochopenie,“ vysvetľuje Matúš „„Matty“ Drien, spoluzakladateľ značky Enclava.

Hlavným posolstvom kampane je povzbudiť ľudí s kožnými ochoreniami, aby sa prestali hanbiť za svoj vzhľad a aby si uvedomili, že ich hodnota nespočíva v stave ich pokožky, ale v tom, kým sú.

„Tešíme sa, že vznikajú iniciatívy z radov mladých tvorcov na podporu pacientov s chronickými kožnými ochoreniami. Táto téma je a vždy bude veľmi aktuálna, pretože my všetci prichádzame denne s kožou na trh, čo je podtitulom aj našej edukačnej platformy“, hovorí riaditeľka Trhu kože Lele Tarbuk Zemanová.

V TV spote i na vizuáloch vystupuje česká dizajnérka Veronika Zíková, ktorá sa prostredníctvom nich rozhodla vyjadriť pocity ľudí so psoriázou – odhaľovaním malých častí svojej kože odhaľuje aj veľkú dávku sebadôvery. „Sme zvyknutí sa pred svetom zahaľovať. Pohľady ľudí, ktorí nás nechápu, sú často bolestivé. Najzraniteľnejšou skupinou sú tínedžeri, ktorí sú citlivejší ako my, dospelí. Často sa stávajú obeťami šikany. Našou snahou je vyslať im odkaz: „Prestaňme sa hanbiť. Naša pokožka z nás nerobí horších ľudí.“

Ako vzniklo spojenie značiek, ktoré stoja za touto kampaňou?

„Jeden z našich produktov sú originálne autorské hodvábne šatky – sú vytvorené preto, aby sa nimi ľudia mohli zahaliť. Prišlo nám prirodzené využiť ich na odhalenie niečoho dôležitého: skrytých pocitov ľudí so psoriázou,“ ďalej vysvetľuje Matúš „„Matty“ Drien.

Kampaň zahŕňa printovú reklamu, TV spoty, rádio, ako aj špeciálne outdoorové formáty v nákupných centrách. Pocity psoriatikov sa preniesli aj do názvov limitovanej kolekcie šatiek, ktoré sú pre pacientov s kožnými ochoreniami
symbolom zahalenia.